Wednesday, February 28, 2007

Jewellery Storage




Buying gems is easy. Finding a good way of storing them without ending up with a seriously tangled mess can, however, be a challenge. Previously, I used to keep my jewelleries in drawers, in purses, and pretty much all around. This was of course both messy and very hard on the gems.

Hanging them on a painted board therefore turned out as a good solution. I got the boards for just 5 kr (less than one dollar) on a flee market and splashed on several coats of painting. Now my collection of jewelleries are both well organized and decorative.

12 comments:

Anonymous said...

Great idea! It looks really nice and might be a good solution for me and my very tiny apartment :-D

B said...

Fin ide. Tror jeg skal gjøre noe av det samme. Vet aldri helt hva jeg har og mister oversikten når det ligger hulter til bulter i skuffer og esker. Også er det jo veldig dekorativt også. Fint "smykketre" også, hvor er det fra?

The Fashion Economist said...

Go for it, Sandra!

Be: Smykketreet er fra House Doctor. kjøpte dette i Paris, men er rimelig sikker på at du kan finne likedan her hjemme, også.

Anonymous said...

God ide! Mitt stæsj ligger i ei svær kiste, og ellers er det spredd litt her og litt der. Mister lett oversikten over hva jeg har på den måten.

Ellen SB said...

Så utrolig lekkert! Hmm.. enig i det om konerumpe, Men, hvis man velger en bukse i ganske grovt stoff med store lommer blir det finere.

The Fashion Economist said...

Hilde og Ellen: Glad jeg kan være til inpirasjon av og til;-)

The Fashion Economist said...
This comment has been removed by the author.
Ladybird said...

Flotters! Jeg er på jakt etter en stor fin gren jeg kan ha i en stor vase jeg, og hende smykker på...Men dette tok seg veldig bra ut det og! Akkurat nå har jeg forskjellige smykker i slike verktlybokser i plexi, med masse små lommer...

sus said...

smart, sånn skal jeg gjøre og:)

The Fashion Economist said...

Ladybird: Smykketre hørtes dekorativt ut! Det er jo synd å gjemme bort alt det fine man kjøper.

Sus: Ja, det er kjempeenkelt og definitivt en rimelig løsning. Lykke til med arbeidet :D

Zava said...

Tror faktisk vi har samme smykkestativ jeg. Finnes i to høyder, right? Har det høyeste, og det funker utmerket :)

The Fashion Economist said...

Aha! Ja, det høyeste er best egnet for halssmykker, mens dette er perfekt for armbånd og øreringer:)