Wednesday, February 28, 2007

Jewellery Storage




Buying gems is easy. Finding a good way of storing them without ending up with a seriously tangled mess can, however, be a challenge. Previously, I used to keep my jewelleries in drawers, in purses, and pretty much all around. This was of course both messy and very hard on the gems.

Hanging them on a painted board therefore turned out as a good solution. I got the boards for just 5 kr (less than one dollar) on a flee market and splashed on several coats of painting. Now my collection of jewelleries are both well organized and decorative.

13 comments:

Sandra said...

Great idea! It looks really nice and might be a good solution for me and my very tiny apartment :-D

Be said...

Fin ide. Tror jeg skal gjøre noe av det samme. Vet aldri helt hva jeg har og mister oversikten når det ligger hulter til bulter i skuffer og esker. Også er det jo veldig dekorativt også. Fint "smykketre" også, hvor er det fra?

The Fashion Economist said...

Go for it, Sandra!

Be: Smykketreet er fra House Doctor. kjøpte dette i Paris, men er rimelig sikker på at du kan finne likedan her hjemme, også.

Hilde said...

God ide! Mitt stæsj ligger i ei svær kiste, og ellers er det spredd litt her og litt der. Mister lett oversikten over hva jeg har på den måten.

Ellen SB said...

Så utrolig lekkert! Hmm.. enig i det om konerumpe, Men, hvis man velger en bukse i ganske grovt stoff med store lommer blir det finere.

The Fashion Economist said...

Hilde og Ellen: Glad jeg kan være til inpirasjon av og til;-)

The Fashion Economist said...
This comment has been removed by the author.
Ladybird said...

Flotters! Jeg er på jakt etter en stor fin gren jeg kan ha i en stor vase jeg, og hende smykker på...Men dette tok seg veldig bra ut det og! Akkurat nå har jeg forskjellige smykker i slike verktlybokser i plexi, med masse små lommer...

sus said...

smart, sånn skal jeg gjøre og:)

The Fashion Economist said...

Ladybird: Smykketre hørtes dekorativt ut! Det er jo synd å gjemme bort alt det fine man kjøper.

Sus: Ja, det er kjempeenkelt og definitivt en rimelig løsning. Lykke til med arbeidet :D

Zava said...

Tror faktisk vi har samme smykkestativ jeg. Finnes i to høyder, right? Har det høyeste, og det funker utmerket :)

The Fashion Economist said...

Aha! Ja, det høyeste er best egnet for halssmykker, mens dette er perfekt for armbånd og øreringer:)

mucheng said...

blu ray ripper
blu ray ripper
blu ray to avi
blu ray to wmv
blu ray to mp4
Furthermore, Blu ray Ripper has powerful editing functions like Trim and Crop Blu ray clips, add text/image Watermark as a logo, set video Effect like brightness, contrast, saturation, etc.