Monday, January 29, 2007

Designer Bags at ASOS



I just figured out that ASOS, the Internet site known for its knock-offs of designer stuff, has begun to sell authentic designer bags from Chloé and Fendi. Even though the site has long offered upscale brands like True Religion and Rock and Republic, I'm quite amazed that they've actually got the authorization to sell luxury brands as Chloé and Fendi. Aren't these supposed to sold more exclusively?

What say you? Do you think it's cheapens the brands or are you happy for the increased availability?

2 comments:

Zava said...

Har sett det der! Nå er ikke jeg den største designerveske-fanen i utgangspunktet, det skal jeg innrømme. Men i og med at jeg jobber med reklame og kommunikasjon så har jeg sterke meninger om akkurat dette med distribusjon av brands. Asos er bra det, men for merker som sikter på å være eksklusivt så er dette utrolig merkelig og som jeg ser det veldig feilslått.

The Fashion Economist said...

Er så enig så enig. I forhold til hvordan disse merkene kommuniseres via reklamekampanjer og hvordan de ønsker å framstå som "luxury brands" er det for meg svært forundelig og henger absolutt ikke på grep med markedsstrategien.